Anya Versek

Versek, melyeket az édesanyjuknak írtak a költők.

Partnerek

További versek anyáknak anyákkal kapcsolatos költemények olvashatók ezen a szép oldalon.

Anyáknak szóló versek olvasása mellett ne feledkezzük el anyák napi képeslapokközül választani egy szépet és elküldeni édesanyánknak.

Nem csak versek, hanem idézetek édesanyákról is sok létezik.

Az egyik nagyon fontos ünnep az Anyák Napja ne feledkezzünk meg róla.

Nem csak édeasanyánknak, hanem szerelmünknek is olvassunk verseket.

Keresztény olvasóink itt találhatnak szép keresztényi verseket.

Jónás Tamás - Anyu, utoljára

2014.03.30. 12:28 szep_vversek

Édesanyja haláláról szól a vers és az elmaradt ki nem mondott szavakról.

Anyu, utoljára

Ne lepődjön meg, anyám, hogy magázom.
Nem tudom, anyám-e még azon a másik világon.
Tudom, hogy mindent lezárni csak nagyon kevesen,
de azért gyötör, hogy nem tudtunk mindent mi sem.
Talán emlékszik rá, amikor tavaly megfogtam a kezét,
maga fázott, nyár volt, nekem meg nem ment a beszéd.
Féltem, hogy valami sutaságot mondok.
A halottak is ilyen szégyenlős bolondok?
A kezét, amikor megcsókoltam, féltem,
mert valami rémületet láttam utána a szemében.
Ha nem kezdett volna el akkor sírni, lehet,
hogy meg is szólalok, s ma kevésbé szenvedek.
Elegáns ez a hallgatás. Nevetséges a beszéd.
Tudja, nem tudom elfelejteni a fehér pulóverét.
Nem állt jól magán. Már szinte semmilyen ruhadarab.
Az arcát elfelejthetem, de az a pulóver megmarad.
Elnézést, anyám, hogy így el-elkalandozok.
Szégyenletes nekem, mint a halála, az ok.
Most már nem maga miatt mondom, de hát
engem még itthagyott küzdeni: szerettem magát.
S hogy Egy volt (akik olyan kevesen): anyám.
Még a magáé vagyok. És maga már nem az enyém.

komment

Címkék: Jónás Tamás

süti beállítások módosítása